Coraz więcej osób decyduje się na założenie działalności gospodarczej w sieci. Wiąże się to ze wzrostem sprzedaży online, nowoczesnym narzędziom oraz modelom sprzedaży. Jednym z modeli logistycznych znajdującym zastosowanie w sprzedaży w sieci jest dropshipping.
Rozwiązanie to polega na przeniesieniu procesu dostawy towaru na sprzedawcę. Rola właściciela sklepu internetowego w tym modelu ogranicza się do zbierania zamówień. To właściciel sklepu kontaktuje się z potencjalnymi klientami, przedstawia ofertę, dba o reklamę. Następnie informację o zamówieniu przesyła do dostawcy (producenta lub hurtowni), który jest odpowiedzialny za wysyłkę produktu do klienta.
Taki model współpracy jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców: stawiających pierwsze kroki w e-commerce, prowadzących sklep internetowy generujący niewielkie zyski, nie mających pomysłów na biznes, dysponujących ograniczonymi funduszami.
Taki model działalności ma wiele korzyści. Do najważniejszych należą niskie koszty rozpoczęcia działalności oraz gotowy pomysł na biznes. Jednak, aby model ten właściwie funkcjonował ważny jest staranny dobór dostawcy. Powinna to być firma rzetelna, długo istniejąca na rynku.
Zysk wypracowany w modelu dropshoppingu to różnica różnica pomiędzy cenami towaru. Przeniesienie procesu dostawy na dostawce pozwoli zaoszczędzić czas na pozyskanie klientów.